søndag 22. august 2010

Membran, primer, lim og annet klin

Badet oppe (hovedbad) står for tur. Etter omstendelig legging av sveiset membran har jeg endelig kunnet starte på egenhånd.

Veggene med belegg er vasket med rødsprit og primet med spesialprimer. De andre veggene har fått vanlig primer og jeg har lagt membran på de fleste stedene der dette skal på plass. Jeg valgte en tokomponent-membran for å gjøre det litt vanskelig for meg selv. Den skal være hakket mer solid enn vanlig membran, og kan sparkles på veggene. Jeg digger jo sparkling, så det passer perfekt for meg. På bildet ser man den gråsvarte membranen som er lagt opp mot taket der hvor belegget ikke nådde opp.

Taket har jeg nå fått malt med våtromsmaling. Jeg fulgte ikke helt med da selgeren på Obs anbefalte maling, så det endte med halvblank maling. Jippi, halvblank maling er perfekt for de som ønsker å få fram skjoldene i taket best  mulig.

Midt i rommet har jeg startet på en liten vegg som skal skille dusj fra badekar. Dusjen skal stå på hitsiden av veggen, og badekaret skal mures inn på andre siden. Jeg valgte porebetong til dette (også kjent som Siporex (lenge siden nå)). Jeg brukte porebetong på kjøkkenet på Årnes også, og synes det er et veldig fint materiale å jobbe med. Det er enkelt å tilpasse, og det går fort å sette opp. Blokkene blir limt sammen med flislim. Det blir litt mer søl enn om en murer hadde gjort det, men det kan jeg leve med så lenge veggen er i lodd.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar