fredag 9. juli 2010

Lauvneset 15 - versjon 0.00012

Det er lenge siden forrige oppdatering av bloggen. Jeg gikk på en smell, en bloggsmell, jeg hadde ikke noe nytt å melde, så da blei det sånn. Det har jo egentlig skjedd ganske mye, men det meste dreier seg om maling og sparkel. Ja, også masing på folk som aldri kommer.

Her er en liten oppdatering av utviklingen de siste ukene:

2. etasje:
  • Malenes rom har fått maling og parkett, og er dermed ferdig.
  • Jakobs rom er malt, fått noe tapet og parkett, og er dermed ferdig.
  • Foreldresoverommet og gå-inn-garderoben har fått maling og parkett. Her mangler det bare en vegg med tapet.
  • Loftsstua har fått maling i taket. Etter gode tips blei resultatet anstendig. Jeg er ikke helt fornøyd, men innser at jeg bare må gi meg etter fire strøk ;-)
1. etasje:
Stua og kjøkkenet har fått sine tre strøk med sparkel på veggene, så det gjenstår bare "litt" pussing før disse er klare for tapet. Takene på de samme rommene er ferdig strimlet med første strøk sparkel, så nå gjenstår mye konsentrert arbeid for å få et bedre resultat enn på loftet. Stua og kjøkkenet har vært mer tidkrevende fordi vi ikke skal ha taklister. Det betyr strimling og presis sparkling av møtet mellom vegg og tak.

Pipa er pussa, men ikke bedre enn at den fortjener en runde med litt slemming.

Gjerdet rundt tomta har blitt et smykke. Man kan ikke si annet når man studerer Biltemagjerdenettingen som jeg klasket opp i regnvær sammen med brodern.

Ellers har jeg brukt mye tid på å mase på folk som ikke kommer. Jeg har jevnlig kontakt med en mann som skal legge membran på badene og vaskerommet. Kommunikasjonen er hyggelig og høflig, men det virker som om fyren er 100% upålitelig. Han ringer aldri tilbake, svarer aldri på e-post, og møter ikke opp når han antyder et tidspunkt. Men hver gang jeg ringer er han like hyggelig, og vi slår av en hyggelig prat. Neste uke hyrer jeg et annet firma, og da vil han sikkert oppleve en viss grad av kognitiv dissonans når han oppdager at han har mistet et oppdrag uten antydning til aggresjon fra kunden. Det er min humor.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar