torsdag 8. april 2010

Tusen ting som skal gjøres NÅ!

Jeg synes det har gått litt treigt i det siste, men nå skal plutselig alt skje på én gang. Taksteinene er løftet opp på taket og selve taktekkingen foregår i skrivende stund. Valget falt på Zanda Protector. En stein som skal tåle en storm eller to.
I helga skulle jeg lekte ferdig garasjen sånn at jeg kunne få steinen levert på taket, men som vanlig måtte jeg starte med å rette opp feil i fra i fjor ("snøen som falt i fjor ække lenger hva den var" osv), så det rakk jeg altså ikke. Steinen ble derfor satt på bakken, lengst mulig bort fra garasjen, og i tillegg i veien for all søpla som skal fjernes. En stor takk til taksteinleverandøren!

Apropos søppel: Odd Hansen tar nå selvkritikk, og har som en kompensasjon lovet å kjøre bort all søpla som er på tomta nå. Det sparer meg for mye arbeid, men jeg ser på det som en slags betaling for noen måneder med irritasjon.

Som nevnt skjer det plutselig mye på én gang nå. Stenderne for deleveggene er nå på plass, og jeg ble bedt om å trekke rør og kabler NÅ, for i begynnelen av neste uke starter de med platingen. I tillegg må jeg få tak i støpefolk NÅ for å få støpt badegulv. Dessuten må jeg skaffe kjøkkentegninger NÅ, sånn at snekkerne veit hvor ekstra spikerslag skal plasseres.

Det blir altså nok å skrive om i ukene framover, hvis jeg ikke er smart og heller bruker tiden på å få gjort alt som egentlig skal gjøres NÅ.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar