fredag 29. januar 2010

Preposisjon til kun kr 35 750,-

Av og til er det de små detaljene som avgjør. Alle tilbudene fra entreprenørene ble grundig gjennomgått, og jeg valgte den entreprenøren som hadde den beste kombinasjon av pris og oppstartstidspunkt. Alle tilbud inneholdt singling i grunnmur. Trodde jeg.

I tilbudet fra entreprenøren som ble valgt stod det "singling for ringmur", ikke "singling i ringmur". Jeg kan jo skylde på at entreprenørene peprer alle dokumentene med så mange skrivefeil at det er umulig å skille ut om det er feil bruk av preposisjon, eller om det menes det som står, men innerst inne veit jeg at det var jeg som dreit meg ut. Singling i ringmur kostet kr 35 750,- ekstra. Takkskarruhaversågod.

3 kommentarer:

  1. Hva innebærer singling "for" ringmur da? Det lurer vi på her oppe i veien.

    SvarSlett
  2. Ja, hei der oppi veien :-)

    Singling "for" betyr den singelene som ringmuren skal stå oppå. Singelen skal ligge i vater og være noen centimeter breiere enn muren. Dette gjorde de faktisk veldig presist, antagelig fordi de visste at Leo Jakobsen kom til å klikke hvis det ikke var skikkelig gjort. Egentlig ser det ut til at de har gjort alt veldig bra. De har til og med vært presise med preposisjonene ;-)

    SvarSlett
  3. Ok. Godt å vite! Og preposisjoner er jo veldig viktig...Men av og til må man lære det på den harde måten;)

    SvarSlett