mandag 10. mai 2010

Ydmykende adferd på Obs Bygg

I dag krenket jeg min ære og integritet på Obs Bygg. Kun én pall sto igjen av noe eikeparkett på tilbud. Jeg klarte å grabbe til meg hele pallen som inneholdt litt over 100m2. Svett og rød i trynet stod jeg og lempet pakker mens forbipasserende forsiktig spurte om det var tomt nå. Én spurte til og med hvor mange kvadrat jeg egentlig skulle ha. Jeg var litt for omtåket til å tolke om det var ironi eller retorikk, så jeg løste det elegant ved å svare med et knurr. Det var bra at ingen begynte å forsyne seg da jeg var på mitt heteste. Det kunne blitt ordentlig stygt. Denne typen galskap har jeg sett på avstand på Obs tidligere. Nå er jeg en av dem.

Jeg er kanskje over gjennomsnittlig glad i skikkelig treverk. Tynn parkett med 30 lag med lakk er kanskje ikke skikkelig treverk, men i mine øyne er det mye bedre enn laminat. Av økonomiske grunner har vi i det siste så smått begynt å se på laminat. Det finnes mye fin laminat, men det sitter langt inne å kjøpe noe som skal se ut som treverk, men som føles som plast.

Det siste halvåret har vi fulgt nøye med på priser og kampanjer, og vi har nok endt opp med en grei løsning. Ikke noe luksus, men i alle fall passelig kvalitet der vi trenger det. Parketten fra Obs dreide seg om en rimelig  eikeparkett. Den havner på soverommene, Tv-stua og på kontoret.

Tidligere i vinter slo vi til på et tilbud på hvit mattlakkert ask (bildet til høyre). Dette skal vi ha i stua nede og på kjøkkenet. Det som er litt digg med denne parketten er at den er utformet som plank, med en lett faset kant sånn at den nesten ser ut som hele ... ja, plank. Dette er på en måte nesten like falskt som laminat, men det er i alle fall treverk!

PS! Da jeg trillet ut 780 kilo parkett fra Obs, trillet de to nye paller inn. Jeg nekter forøvrig å skrive Obs med utropstegn. Det dreier seg om utrolig viktige prinsipper.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar