lørdag 27. februar 2010

Isolering og fyring for kråka (og måka)

I forrige uke blei 2. etg. isolert og varme satt på. Og varmt har det blitt, skikkelig varmt! 5000 watt står og blåser kontinuerlig, pluss en avfukter som jeg ikke har sjekket kapasiteten på. Det er en god følelse å bruke skikkelig mye strøm på et hus vi ikke bor i, og det er visst helt nødvendig. Haugaland Kraft etterlyser måleravlesning, men jeg vurderer å late som ingenting.


Vi bygger etter de gamle byggeforskriftene (tek 97), noe som betyr noe mindre isolasjon enn det som kreves etter den nyeste standarden, men dette er uansett uendelig mye bedre isolert enn vi noengang har opplevd før. I Granbo hadde vi tolv centimeter med flis på det gamle taket. I tillegg er det dobbelt opp med vindtetting, så dette bør bli bra. Vi sparer visstnok rundt 100 000 på å bygge etter tek 97. Med mer isolasjon må man også fore ut mer og bruke kraftigere reisverk.

Det har forøvrig ikke skjedd stort den siste uka, og det skal visst ikke skje noe mer den nærmeste uka heller. Jeg blei litt usikker på om de stakk av da jeg sendte over en lengre klageliste, men regner med at dette kun dreier seg om mine egne negative automatiske tanker.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar