fredag 4. desember 2009

Min drøm, snekkernes mareritt?

I går fikk jeg denne lille rakkeren i posten. Bestilt fra USA for å spare penger. Vi får se hvor reell den besparelsen er når tollvesenet har sagt sitt.

Dette er altså et Leica krysslaservater. Jeg gleder meg vilt til å bruke det til alt mulig under byggeprosessen. En ting er at jeg får god bruk for det selv. I tillegg kan jeg raskt sjekke at snekkerne ikke setter opp et skjevt hus. Etter forrige byggeprosjekt brukte jeg flere uker på å rette opp feil etter den konkurse snekkeren. Det skal ikke skje nå!

I tillegg til laseren har jeg også en detektor som fanger opp et pulssignal som laseren kan sende ut. Dermed kan jeg peile rette linjer opp til 30 meter. Det tilsvarer sånn ca tvers over tomta, og mer enn det trenger jeg ikke ;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar